Prešernov natečaj


Prešeren 2021

Avtor objave: Nina Koper, Datum objave: 9. 2. 2021, Datum poteka: ni podatka

Slovenski kulturni praznik nam ponuja priložnost, da izpostavimo dijake, ki so kljub izrednim razmeram v družbi pokazali svoje ustvarjalne sposobnosti na literarnem, glasbenem, likovnem in plesnem področju.


Na natečaj je letos prispelo veliko izdelkov. Komisije so jih skrbno pregledale in ocenile ter podale svoje ugotovitve.


Na področju likovnega ustvarjanja pohvale prejmejo:


Nuša Treska, 2. F

Za prepričljivo fantazmagorično izpričano domišljijo. 


Zala Leskovar, 4. F 

Za domišljeno kadriranje, ki nadomesti pripovednost.


Lea Marks, 4. B 

Za realizacijo, usklajeno s pravljično vsebino. 


Pia Rumpf, 1. F

Za odlično ujemanje likovnih elementov z zamišljeno motiviko.


Anja Hojsak, 2. A

Za prikaz sodobnega razumevanja ekspresionističnega izražanja. 


Oktobrina Peterin, 4. B

Vsebina konceptualno zasnovanih del kaže neizmerne možnosti likovnega izražanja.



3. nagrado prejme:

Julija Fajt, 4. G

Julija v svojem naboru del dokazuje odlično obvladanje upodabljanja človeškega telesa od renesanse do danes.


2. nagrado prejme:

Tarja Zupančič Danko, 2. A

Tarjino delo se odlikuje s hiperrealistično risbo in obvladovanjem klasične tehnike portretiranja.


1. nagrado prejme:

Jan Svenšek, 4. C

Janovo delo se navezuje na tradicijo psihedelične umetnosti v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Vanj vnaša nove oblike sodobnega domišljijskega sveta, ki ga prinašajo računalniške podobe, igre in drugo. V svojem ustvarjanju je izviren in avtorski. Domišljeno usklajuje barvne kontraste ter biomorfične in abstraktne forme, vse to pa izraža z dinamično potezo.


Vljudno vas vabimo, da si nagrajena in pohvaljena dela ogledate v e-Mladinskem razstavišču Avla. Dostopnem na https://www.prva-gimnazija.si/e-avla/preseren-2021?zbirka=Razstave



Na področju glasbe je prispevek oddala ena dijakinja.

Izdelek je ocenil gospod Vilijem Babič, profesor glasbe na II. gimnaziji.


1. nagrado prejme:

Neža Ožinger, 3. A



Subtilno izpovedna skladba Still waters run deep je zapisana za vokal in električno jazz kitaro. Mlada skladateljica z izrednim vokalnim čutom frazira in podaja melodične teme, ki odlično podprejo avtorsko zapisano angleško besedilo. Drzne harmonske postope obarva z dodanimi stranskimi vokali v večglasju, ki jih tudi sama izvede, posname in z računalniškim programom profesionalno združi v celoto. Skladba pritegne poslušalca od začetnih kitarskih akordov, mehkih vokalnih linij in vmesnega kitarskega sola ter mu z odprtim koncem pusti veliko možnosti subjektivnih interpretacij. Izjemno.

 



Na področju književnosti so bile podeljene naslednje tri nagrade:


3. nagrado prejme:  

Jana Zorko, 4. C,

za poezijo, ki v prostih verzih izraža stisko lirskega subjekta ob perečih bivanjskih vprašanjih, med katerimi v ciklu sedmih pesmi posebej izstopajo tiste, ki zadevajo teme in motive destruktivnosti človeka in sveta.



2. nagrado prejme: 

Blaž Šabeder, 4. A,

za poezijo, ki se, oblikovana v klasičnih štirivrstičnih kiticah, ironično navezuje na verze iz tradicionalnega slovenskega pesništva ter jih podaja dovolj ustrezno, da lahko ob tem učinkovito posreduje tudi motive, povezane z aktualno svetovno karantensko stvarnostjo.


1. nagrado prejme :

Petja Golec Horvat, 2. A,


za kratko novelo Dokument šotora št. 51, v kateri je tema najstniškega pobega od vsakdanje realnosti predstavljena s smislom za ritem pripovedi z uporabo dialogov in jasno karakterizacijo književnih oseb ter z jedrnatim prikazom njihovih medsebojnih odnosov v domišljeno presenetljivem koncu.


Na natečaj je prispel tudi plesni video.


1. nagrado prejmeta 

Ajda Mulec, 3. B, in David Horvat, 4. G

Kratek plesni video, ki je dopolnjen z daljšo obrazložitvijo njegovega nastanka, je koreografsko pester in predvsem sporočilen izdelek ustvarjalnega procesa dveh mladih plesalcev. 

O tehnični dovršenosti plesne izvedbe v konkretnem primeru ne moremo govoriti, saj ima izvedba na snežni površini, ki v plesnem videu deluje kot tretji partner, vlogo oteževalca oziroma zaviralca, kar je seveda tudi glavna sporočilnost plesnega videa.

Video ni montiran, saj je bil ples posnet v enem kadru, bil pa je deležen postprodukcije z dodanimi efekti, ki poudarijo tako glasbo kot tudi stresnost in razdvojenost trenutne situacije pouka na daljavo in pandemije koronavirusa.

Plesni video Snowed Under je vreden nagrade predvsem zaradi njegovega prikaza spoprijemanja s stresno situacijo. Z ustvarjalnostjo in gibanjem ter sodelovanjem in druženjem je strah in nemoč mogoče nadomestiti z empatijo in skrbnostjo. 

 


Pohvalo izrekamo tudi Tarji Zupančič Danko iz 2. a, ki je izdelala priznanja. 



Iskreno čestitamo vsem nagrajenim in pohvaljenim dijakom. Priznanja in nagrade lahko dvignete v tajništvu šole v času uradnih ur.